lunes, 3 de marzo de 2014

ALOIS MARHOUL [11.126]



Alois Marhoul


(Rep. Checa, 1951)
Poeta checo. En 1973 se graduó en la escuela de hostelería de Marienbad. Ha ejercido de camarero y subdirector de hotel. Es miembro de la Sociedad Checa de Escritores. Es autor de las colecciones de poemas, Stowaway (1984), La ternura es un editor tímido (1986), Bacilo Nutty (1994), Amor (2001), Y a veces no lo hago (2004), Donde la manzana no cae (2006) y Ángel con alas negras (2009).  

Sus libros de poemas 

Černý pasažér , Editio insert 1984
Něha se plaší , Středočeské nakladatelství a knihkupectví 1986
Zamilovaný bacil , ARSCI 1994
Zvířátko láska , ARSCI 1999
Láska sro , ARSCI 2001
A někdy taky ne , ARSCI 2004
Kam jablko nepadá , ARSCI 2006
Anděl s černým křídlem , Dauphin 2009
www lidi , ARSCI 2011
Kam odlétají básníci , Dauphin 2014








"Al final, cuando nuestro espíritu se disperse
Y nada más quede el humo
En todo el universo te buscaré 
Con la esperanza de volverte a ver" 

Alois Marhoul





De dónde proviene la verdad?

Maestro Hus, quizás el dolor es
un hedor insoportable y el argumento
sobre cuánto dura el tiempo es
incomprensible hasta enloquecer. 






Los ángeles

Los ríos perdieron sus aguas en el desenfreno
de la triste hierba, de la mentira que nunca
se enseña, de Sísifo empujando colina abajo, del
murmullo de las alas como flores sin nombre. 







K čemu je život?
(sbírka www lidi)

Spermie běží - -
jako o život
jako by šlo o všechno

ale
běží správným směrem?
Ještě žádná neběžela opačně

Víte
která bude nejvíc trpět?
Ta nejrychlejší!
Těch nemocí
A ještě chudák
umře!








Proč mají andělé křídla?
(sbírka www lidi)

V dávných dobách
když se ještě nevědělo
že se vůbec něco ví
andělé spolu s ostatními
chléb svůj vezdejší
pěšky i koňmo
na horách i v dolinách
rukama i nohama

a - -
a jednou v podvečer
úplně náhodou
té mé nejdražší
v ložnici před zrcadlem
před otevřeným oknem
ujelo:

"Ty můj anděli!"

Já se podíval
do zrcadla
do otevřeného okna

odrazil se
dvakrát zamával křídly
a byl jsem ten tam
To víte:
Anděl

Toho doma neudržíte








Kdo jsme?
(sbírka www lidi)

Pátráme po tom Hledáme odpoveď
Kdo jsme? Proč? Odkud? Kudy? A kam?
Cest je dost. Možností plný krám
Pane tam někde nahoře tak mě veď!

Naznač a nahoď! Já vůbec nestíhám
Můj mozek pracuje na deset procent
(A piju) Úmrtnost buněk - - A Ty sám
co? Jak žiješ? Kdy řekneš to svoje: Ven!

A já vypadnu z tohoto světa
do jinam Tam se naše duše klidí
Přátelé smutní že po mně veta
Ale pořád jsem na: www lidi!



No hay comentarios:

Publicar un comentario